شناسهٔ خبر: 171530 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۳۸ درصدی صدور پروانه عبور بار ترافیکی در استان مرکزی

عابدی اراک رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در ۳ ماه ابتدای سال جاری یک هزار و ۸۶۶ پروانه عبور بار ترافیکی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، حامد عابدی رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به وظایف اداره ایمنی و ترافیک این اداره کل گفت: ارتقای ایمنی کاربران آسیب‌پذیر مانند راکبین موتورسیکلت، دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها، عابران پیاده و همچنین کنترل و نظارت بر تردد ناوگان حمل و نقل عمومی، برگزاری جلسات کمیسیون ایمنی، نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی سنگین، صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی و... از مهمترین وظایفی است که باید به آن اشاره کرد.

وی افزود: در سه ماه ابتدای امسال نظارت و بازرسی از سه هزار و ۶۵۰ ناوگان حمل و نقل عمومی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۰ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه هدف از اجرای نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی جلوگیری از حمل بار خارج از شبکه توزیع کالا و حمایت از رانندگان قانونمند و همچنین کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن است، تصریح کرد: همچنین طی این مدت ۴۷۶ مورد تخلف اضافه‌بار توسط کارشناسان این اداره شناسایی شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

عابدی با بیان اینکه شناسایی تخلفات اضافه‌بار بخش دیگری از وظایف اداره ایمنی و ترافیک است، ادامه داد: پس از شناسایی تخلفات اضافه‌بار رانندگانی که در این تخلف تکرار داشته‌اند به کمیسیون رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل معرفی شدند تا طبق قانون با آن‌ها برخورد شود.

وی با اشاره به صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی افزود: طی این مدت یک هزار و ۸۶۶ پروانه عبور بار ترافیکی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اهمیت ارتقای ایمنی ناوگان حمل و نقل به منظور کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن یادآور شد: همچنین در این مدت با همکاری رانندگان ۱۹ هزار و ۱۸۱ وسیله نقلیه سنگین معاینه فنی خودروهای خود را دریافت کردند که رشد ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

عابدی ادامه داد: به منظور کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن، ۳ جلسه کمیسیون ایمنی با حضور معاون عمرانی و سایر اعضای مربوطه برگزار شده که نقش مؤثری در کاهش حوادث رانندگی و رفع نقاط حادثه‌خیز داشته است.